ברוכים הבאים

בשעה טובה נפתח הבלוג החדש של ליחי פתרונות מחשוב

ניתן להכנס ל"דף שלכם" ולהגיב

יום שישי, 3 בדצמבר 2010

בחירה וקניית כרטיס טלוויזיה

אנו נמצאים בתקופה שבה רובנו מחליטים להעביר את המחשב אל תוך הסלון הביתי שלכם. וכדי להקל עלינו, בתקופה זו החיבורים בין הטלוויזיה למחשב נעשים יותר ויותר פשוטים ומובנים מאליו.
מעבר לכך, היום יש מגוון רחב מאוד של כרטיסי טלוויזיה שיעשו את העבודה כמו שצריך ויקליטו עבורכם את התוכניות האהובות עליכם לצפיה מאוחרת מתי שתרצו ובכל זמן. במצב זה אין צורך כלל בממירים מקליטים, והמגבלה היחידה היא המגבלה של מספר הכוננים הקשיחים שתחברו למחשב שלכם.

בכדי להקל על כולנו במעט בבחירת כרטיס הקלטה ראוי, העלנו את הרשימה הבאה של
חברות כרטיסי ההקלטה המוכרות:
AVERMEDIA
HAUPPAUGE
GIGABYTE
LEADTEK

השיקולים שעולים בקניית כרטיס הקלטה הם שניים : צורך ותקציב. המחירים של הכרטיסים האיכותיים יכולים באמת להגיע בקלות לאלפי שקלים, אך יתרונותיהם עצומים בהחלט. למשל, כרטיס הנחשב לחדיש יותר יאפשר לכם להקליט שידורי HD.
אמנם כיום כמות שידורי ה-HD הזמינים נמוכה, אבל בעתיד שיטת שידור זו צפויה להיות הסטנדרט.
הצד הפחות קורץ הוא שהעניין דורש התקנה קורא כרטיסים בכדי לקרוא את הכרטיס של חברת הכבלים(HOT) או הלווין(YES), ומצריך אותנו בקצת יותר הבנה במחשבים, מעבר לממוצע. מצד שני, היתרון בכרטיס הוא שהוא יקבל את לוח השידורים ישירות מספק השידורים, ולא תצטרכו לתוכנת צד שלישי.

אז איך בוחרים תוכנת הקלטה ראויה וכיצד מקודדים ועורכים וידאו?
קודם כל חשוב לדעת שאחרי שהקלטנו כמה תוכניות, המקום בכונן הקשיח שלנו מתחיל לאזול. עכשיו, סביר להניח שהקלטנו תכנית עם פרסומת שכדאי וצריך להסיר. ובמקרה הכי גרוע, חס ושלום, יתכן והתוכנית שהקלטנו הוקלטה לא טוב ואין לה שידור חוזר. אז אין מה לדאוג! יש פתרון! לא חייבים בהכרח למחוק את הקובץ, אפשר לתקן אותו. נפרט את הדרכים כאן עבורכם.

בכדי להתחיל, סיננו עבורכם את רשימת התוכנות הגדולה ומתוכה ריכזנו שלושה אופציות מובילות לתכנת הקלטה:
MEDIA PORTAL
SAGE-TV
MICROSOFT MEDIA CENTER

המרת הקבצים
אז קודם כל יש להמיר את הקבצים בעלי הנפח הגדול עם הסיומת TS, לקבצי AVI המוכרים יותר. נבצע זאת בעזרת דחיסת וידאו. יש כמה וכמה דרכים לקודד קובץ ווידאו. לרוב כדאי ומומלץ לעשות פעולה זאת באמצעות מקודד DIVX. ולמה מכולם דווקא הוא? כי הוא ממש מהיר וטוב וגם ממש חשוב שהוא בעיקר חינמי.
ישנן לא מעט תוכנות המרה שונות שעומדות לבחירתנו:
Media Convert Master
TMPGEnc
Alive HD Video Convertor
ConvertXtoDVD
Xilisoft Video Convertor
WinAvi
Total Video Convertor

וכמובן שיש עוד הרבה אבל אלה בהחלט עושים את העבודה כמו שצריך.

חיתוך פרסומת
כאמור, ונראה שיש קונצנזוס בעניין, שאחד הדברים הכי מעצבנים בטלוויזיה, הן הפרסומות הארוכות שלא נגמרות. למזלנו הרב, כאשר אנחנו עושים הקלטה של תוכנית למחשב, יש באפשרותנו להריץ אותה קדימה ולדלג על הפרסומת. גם כאן עומדות לפנינו אפשרויות של תוכנות להסרת פרסומות.
תוכנות אלו שימושיות ביותר, ועוד יותר בטוח שלצרכים אחרים הן בהחלט יכולות להיות ראויות.
BoilSoft Video Splitter
BoilSoft Video Joiner
SolveigMM Video Splitter

דחיסת ווידאו
יתכן ולא נהיה ממש מרוצים מהנפח של הקובץ עצמו, שיצא גדול למדי מכדי להיכנס על דיסק לצריבה, או שאולי תרצו להוסיף מקום בתחתית המסך, בכדי לכתוב בתוך הווידאו איזו ההערה או שתיים. אז במיוחד לשם כך קיימת התוכנה הבאה:
AVI ReComp

והערה לסיום..
טיפ חשוב - רצוי בכל פעולה לחכות בסבלנות ולתת לה לסיים את עבודתה כראוי, מה גם שרצוי שלא להעמיס על המחשב יותר מידי בזמן הזה. וזהו. תהנו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה