ברוכים הבאים

בשעה טובה נפתח הבלוג החדש של ליחי פתרונות מחשוב

ניתן להכנס ל"דף שלכם" ולהגיב

יום שבת, 27 בנובמבר 2010

PlayStation Move - מתחרה רציני או אפיזודה חולפת?

שנת 2004 הייתה שנה עמוסה באירועים; האולימפיאדה חזרה למקורות באתונה, מלטה מצטרפת לאיחוד האירופי ואפילו הפייסבוק נולד.
אני זוכר את שנת 2004 כשנה שבה יצאה לאור העולם הקונסולה ששינתה את דור המשחקים. שנה זו מכניסה את הגוף לפעולה כאשר נינטנדו ווי מוצג לראשונה בכנס הטכנולוגיה E3 המסורתי.
לכל מי שלא היה בפלנטה בשנים האחרונות, נעדכנו כי המכשיר המתקדם של חברת נינטדנו היפנית כבש את השוק העולמי עם 600 אלף יחידות באמריקה בלבד (ובשמונת הימים הראשונים להפצתו) ובסה"כ 75.9 מיליון יחידות עד סוף 2010 (30 בספטמבר 2010 ליתר דיוק).

סוני ופלייסטיישן בלחץ
הראשונים להכנס למרוץ אחר הלקוח הייתה חברת סוני שבהחלט לא אהבה את זליגת הלקוחות למתחרה היפני והחלה במסע תכנונים ולמידת הטעויות של המכשיר הלבן.
בתערוכת E3 בשנת 2010 הוצג ה PlayStation Move לראשונה. קונסולה המציגה שילוב של השלטים החכמים של ה Wii והמצלמה הרגישה של פלייסטיישן 2 (Eye Toy) מהוה למעשה את הדור הבא של משחקי התנועה.
המערכת מגיעה עם מצלמה התופסת את שלושת מימדי המרחב.
המערכת מצוידת בשלט עם ראש גומי שצבעו מתחלף כדי לבודדו מן הרקע של המשתמש וכדי שהמצלמה תצליח לעקוב אחריו בדיוק גבוה ובנוסף מגנומטר פנימי שמסונכרן עם השדה המגנטי של כדור-הארץ כדי לזהות את הסטיות הקטנות ביותר. מיותר לציין שרק שני התוספות הללו לכשעצמן מעצימות את רמת הדיוק של המערכת, מה שתורם לחווית משחק איכותית יותר לנו המכורים.
בנוסף ניתן להוסיף שלט שני שמזכיר את הנונצ'ק של הווי השולט בעיקר על משחקי הרפתקאות שבהם הדמות מתקדמת לתוך המסך.
כרגע ישנם בשוק כ 54 כותרים התומכים בטכנולוגיה המדוברת (בישראל כעשרה), החל ממשחקי ילדים שבהם מגדלים חייה חמודה ושעירה ועד משחקי ספורט או אקשן ואלימות.
המחיר של התענוג לא הכי זול אבל אם כבר יש לכם את הפלייסטטישן 3 בבית אני מאוד ממליץ לשדרג את אורח החיים ולהתקדם ל PlayStation Move.
2.5 מיליון מכירות בחודש הראשון (אמריקה ואירופה) מסכמים יפה, או שכמו שמסע הפרסום של סוני בשיתוף עם חברת קוקה-קולה אומר:
"It Only Does Everything" (זה רק עושה את הכל).
ואיך לא נסיים עם קישור לסרטון תדמית למגה-קונסולה הזו.
ולא, סוני לא שילמו לנו. חבל.

תגובה 1:

  1. כל הזמן אני שומע lpm lpm
    מי זה האל פי אמ הזה??

    השבמחק